9 Mayıs 2014 Cuma

yemek

sütlaç tarifini netten aldım ama sulu oldu. 1 lt.ye 2 tatlı kaşığı pirinç unu çok sulu oldu. tekrar bir tatlı kaşığı ekle tekrar 10 dak. koyulaşsın diye karıştır... sütlaç yapmak hamur tatlılarına nazaran zor bide hobidob çabuk bitiyor. acayip canım çekiyordu. koyu olmayan az pirinçlisinden. güzel oldu. şekerli sevmememe rağmen bana bile biraz  şekersiz olmsı hariçinde. birazda sulu pirinç unu da fazla koyunca kokusu oluyor nişasta mı bir kaşık acaba bud muhallebi olmasın... annemden tarif almak namümkün neredeyse. yazsın desem untmazsa... başında durup zorla tarif almalı. bir çay brd. şeker. diyor. bir çay brd. pirinç... dün saat 16,30 sonrası yapmak istdiklerim bunu yapabildim bari.. kıymayı çıkartmıştım milföy hamuru ile yapacaktım peynirlide ve şerbetlide birazını tatlı.. oran kıyma çok diye dolma yapmaya atladım.çayda içmeli.. ordan tavuk çıkartmıştımm ben yapmasam kızarsa derili yerdim böyle kalındıda derisi ve pişmeden görünce  haydaa derileri temizle..fırına atacaktım madem milföyü yapamayacağım yemeğini yaptım... yorgundum milföye yetişemedimm... bide ocakta yemekler varken duabildimm... yağmur ve dahada artarak günlerce yağacakmış bereketli olsunn. yağmurda dışarıda olmak zor..... her gün yemek yapmayı otomatiğe alırsan e görev gibi yada alışkanlık yoksa zor. uğraş hemen bit. yıka çek... ymek yemek güzel ama haftada iki kez acıksak mı :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder